مصاحبه آرشیو خبر ها
وقتی به موراتا گفتم در یووه بماند ، سرش را تکان داد

وقتی به موراتا گفتم در یووه بماند ، سرش را تکان داد

ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس اعتقاد دارد که فوتبال فاقد صبر، آرامش و تعادل کافی است.

 

در طول فصل، بخشی از هواداران و رسانه ها از باشگاه می خواستند که مربی را اخراج کند و آلگری اعتقادش را در این مورد به اسکای گفت:

 

در فوتبال شما می توانید بدون اینکه سزاوارش باشید، ببرید، اعتقاد من این است که باید صبر، آرامش و تعادل داشته باشید. فوتبال همانقدر که زیباست، بی رحم هم هست، همه چیز در یک دقیقه می تواند عوض شود، برای مثال در بازی آخرمان برابر میلان با اینکه خوب بازی نکردیم، بردیم. این نتیجه است که باقی می ماند و یوونتوس برنده است، اما اگر می باختیم همه در این مورد صحبت می کنیم که بازی زشتی بود. باید تعادل داشته باشید تا از یک اشتیاق فوق العاده به یک ناامیدی بزرگ سوق داده نشوید.

 

مکس ادامه داد:

 

من قبلا هم گفته ام که بعد از باخت به رم یکی به من گفت که یووه هرگز در تاریخش دو بازی اولش را نباخته است، من به او گفتم که شاید قرار است اسکودتو را بگیریم، همین طور هم شد و این نشان می دهد که مهم این است که با این عقیده با چالش ها روبرو شوید و بدانید هر چیزی امکان پذیر است. سال قبل هدف ما این بود که به فینال لیگ قهرمانان برسیم، ما کیفیت لازم را داشتیم، تنها مسئله ی اعتماد به نفس مطرح بود. ما باید انتظاراتمان را بالاتر ببریم و به جایی برسانیم که هیچ کس فکر نمی کند به آن دست یابیم.

 

سپس از آلگری در مورد بازگشت فوق العاده شان سوال شد، که باعث شد بیانکونری از اکتبر تا می تنها یک بازی را ببازد:

 

تکرار می کنم، ما فصل فوق العاده ای داشتیم و وقتی در مورد بچه ها صحبت می کنم، منظورم همه ی کسانی است که در یوونتوس هستند. باشگاه در مرکز کار و پروژه ی ما است، با داشتن یک باشگاه جدی همه چیز آسان تر است. بعد از 10 بازی ما 12 امتیاز داشتیم و در آن نقطه از فصل بردن لیگ برای لستر بسیار محتمل تر از قهرمانی ما در سری آ‌ بود. من گفتم که در کریسمش باید 6 امتیاز از رتبه ی اول فاصله داشته باشیم، چرا که تعیین اهداف واسطه مهم است. بچه ها کار فوق العاده ای کردند و هفته به فته خوب کار کردند، بدون اینکه به این فکر کنند که به چه چیزی امکان دارد دست یابند، به خوبی در این فصل پیش رفته اند.

 

این مربی تاکید کرد که به موراتا توصیه کرده که در یوونتوس بماند:

 

من قبلا به موراتا نصیحت هایی کرده ام: او نیاز دارد که در یوونتوس بماند. اول از همه به این خاطر که یوونتوس یکی از بزرگترین باشگاه های جهان است، همیشه بوده است، اما به خصوص در سالهای اخیر، دوم به این خاطر که به پیشرفتش ادامه دهد، چرا که او هنوز به سطحی از تعادل و قدرت که یک بازیکن باید داشته باشد، نرسیده است، چون تازه 23 ساله اش است. یادتان نرود که موراتا پارسال از رئال مادرید آمد و به عنوان «همون بچه ی رئال مادرید» با او برخورد شد. او در یوونتوس بزرگ شد، اما از آ جا که هنوز باید رشد کند، یوونتوس برای او محیط مناسبی است. جواب او چه بود؟ او سرش را تکان داد. امیدوارم بفهمد، من این را برای صلاح خودش به او گفتم.

 

آلگری افزود:

 

باشگاه دارد روی بازار نقل و انتقالات کار می کند و جایگزین های احتمالی را بررسی می کند. ما مهاجمان زیادی داریم و بازیکنانی که همه در تیم های ملی شان هستند و بسیاری از بازیکنانمان جوانند. قبل از کوپا ایتالیا من به لیست تیم نگاه کردم: 10 تا بازیکن جوان داشتیم، 9 تا جلوتر از آنها و 10 تایی که کمی مسن تر بودند. این مخلوط خوبی است و طبیعی است که بازیکنان جوان باید علی الخصوص از نظر ذهنی پیشرفت کنند.

 

بیانکونری به فینال لیگ قهرمانان سال قبل رسید و به بارسلونا باخت و امسال هم بدشانس بود که به بایرن باخت:

 

یوونتوس فینال های زیادی بازی کرده است، اصلا درست نیست که بگوییم یووه هرگز در اروپا به جایی نرسیده است. ما پارسال فصل فوق العاده در لیگ قهرمانان داشته ایم شاید برابر رئال مادرید در نیمه نهایی کمی خوش شانس بودیم. امسال کمتر خوش شانس بودیم، اما لیگ قهرمانان رقابتی است که جزئیات و شانس خوب برایش اساسی هستند. فقط به نتایج چند سال اخیر دقت کنید. لیگ همواره باید رقابتی باشد، یوونتوس وظیفه دارد که ششمین اسکودتو را ببرد، این یک چیز فوق العاده خواهد بود. بعد از رقابت های تابستانی، بچه ها می توانند استراحت کنند و امسال باید آماده سازی کاملا متفاوتی داشته باشیم، در لیگ قهرمانان هدف این است که از گروه صعود کنیم، بعدش مرحله ی حذفی خواهد بود.

 

آلگری اعتقاد دارد که پیش فصل امسالش بهتر تیم را آماده می کند، چرا که آنقدرها گیج کننده نبود:

 

آماده سازی برای تابستان امسال آسان تر خواهد بود، چرا که وسطش دیدار سوپرکاپ را برگزار نمی کنیم. دو سال پیش ما به استرالیا رفتیم، خیلی خوب کار کردیم و وقت زیادی داشتیم که برای لیگ آماده شویم. سال قبل ما دیر شروع کردیم و مشکلاتی داشتیم، امسال فصل از 21 آگوست شروع می شود و باید دید یورو به چه شکلی پیش می رود. همه نمی توانند به فینال بروند، آخرین کسانی که می رسند باید خوب باشند و ریکاوری کنند چرا که مجبور نیستم که بازیکنان نا آماده را انتخاب کنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: